Umiejętności analityczne w pracy z danymi i sztuczną inteligencją – Daniel Vaughan HELION

„Umiejętności analityczne w pracy z danymi i sztuczną inteligencją. Wykorzystywanie najnowszych technologii w rozwijaniu przedsiębiorstwa” to nie jest kolejna książka o sztucznej inteligencji ani uczeniu maszynowym. To wyjątkowy przewodnik – przegląd wiedzy i ważnych umiejętności, które w oparciu o nowe technologie i eksplorację danych umożliwiają podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Autor książki, dr Daniel Vaughan, od wielu lat zajmujący się rozwiązywaniem problemów przy użyciu metod predykcyjnych i normatywnych, uczy jak przekształcać pytania biznesowe w rozwiązania wykorzystujące dane wejściowe uzyskiwane dzięki sztucznej inteligencji. Wszystkie zagadnienia są zaprezentowane w sposób przystępny i czytelny, tym samym po książkę mogą sięgnąć zarówno menadżerowie, którzy chcą wyjaśnić swoje pomysły osobom z działu technicznego, jak i naukowcy danych, chcący przekazać swoją wiedzę techniczną interesariuszom.

Książka rozpoczyna się świetnym wprowadzeniem, w którym Daniel Vaughan wyjaśnia podstawowe pojęcia, takie jak sztuczna inteligencja, rewolucja danych, trzy V (volume, variety, velocity – ilość, zróżnicowanie, szybkość), modele dojrzałości danych, których zrozumienie jest niezwykle istotne, gdyż rozumowanie analityczne mocno wiąże się z umiejętnym zarządzaniem danymi oraz logicznym rozwiązywaniem problemów. Następnie prezentuje wiele przykładów na to, jak podejmowane są decyzje oraz proponuje rozwiązania, jakie można osiągnąć przy pomocy odpowiednich metod analitycznych. Autor omawia wiele najlepszych praktyk dotyczących zadawania właściwych pytań biznesowych, różnicę pomiędzy pytaniami deskryptywnymi, predykcyjnymi a normatywnymi, by na koniec szczegółowo przedstawić szereg przykładów z własnego, bogatego doświadczenia zawodowego.

Zestaw narzędzi analitycznych zaprezentowanych w książce jest bardzo zróżnicowany i każdy rozdział omawia co najmniej jedną umiejętność. Daniel Vaughan uczy jak zadawać odpowiednie pytania biznesowe, podejmować decyzje w stanie niepewności, na jakich procesach się skupić, aby osiągnąć poszukiwane cele oraz jak wykorzystać dane i technologie, takie jak AI do generowania znacznych wartości biznesowych. Tym samym książkę polecam wszystkim, których interesuje kreowanie rzeczywistych wartości z wykorzystaniem uczenia maszynowego, w tym menadżerom, przedsiębiorcom, studentom kierunków biznesowych i zarządzania oraz badaczom danych.

Wydawca: Helion (2021)

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii Helion, programowanie, recenzja i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*