W sierpniu tego roku Magazyn Programista Junior będzie obchodzić swoje pierwsze urodziny! Życzymy 100 numerów (i więcej)! Bardzo kibicujemy jedynemu na rynku czasopiśmie dla dzieci, całkowicie poświęconemu programowaniu, robotyce i nowoczesnym technologiom i z nieukrywaną przyjemnością obserwujemy jego rozwój i pochłaniamy kolejne numery. Wydanie jubileuszowe planowane jest na połowę sierpnia, a my tymczasem przygotowaliśmy przegląd aktualnego, piątego numeru, który wciąż dostaniecie w Empikach i oczywiście w prenumeracie na stronie: https://programistajr.pl/typy-prenumeraty/
Tym razem okładkowym tematem numeru jest budowa i programowanie od podstaw swojego robota. Jest to dość poważny i wymagający projekt dla bardziej zaawansowanych czytelników, do wykonania którego wymagane jest trochę dodatkowego sprzętu i elektronicznych części. Program do sterowania linefollowerem – robotem, który śledzi swoją linię, będziecie pisać w języku programowania C++ z wykorzystaniem środowiska Arduino. Brzmi dość skomplikowanie, ale dzięki obszernemu artykułowi oraz pomocy rodziców, z pewnością poradzicie sobie celująco z tym przedsięwzięciem, a po wakacjach pochwalicie się swoim robotem kolegom z klasy. Ponadto znajdziecie artykuły, w których zostały zaprezentowane trzy roboty edukacyjne, które są aktualnie dostępne na naszym rynku: Photon, Q-Scout Robobloq oraz Qobo – robot edukacyjny, który może być wykorzystywany już na poziomie edukacji przedszkolnej! Każdy napewno znajdzie coś dla siebie.
„Jak działa WWW?” Z pewnością wiele dzieciaków zadaje to pytanie, ale czy każdy dorosły wie, co dzieje się po wpisaniu do przeglądarki adresu strony i wciśnięciu klawisza Enter? Artykuł świetnie wyjaśnia, co tak naprawdę dzieje się „pod maską”, czym jest domena, protokół HTTP, metody, nagłówki, statusy i jakie narzędzia pozwalają na analizę „surowych” danych przesyłanych pomiędzy komputerem a serwerem. To spora dawka wartościowej wiedzy i ciekawostek, nie tylko dla dzieci! W sekcjach podstawy i języki programowania znajdziecie również drugą lekcję Scratcha, część piątą wstępu do języka Python oraz programowanie wizualne z JavaBlock i bardzo przydatny artykuł prezentujący proste i skuteczne narzędzia, dzięki którym można efektywniej ćwiczyć kodowanie. Czeka na Was również ostatnia część projektu Encyklopedia Pokemonów oraz masa ciekawostek w sekcji „Programowanie gier”: pierwsza gra RPG i kolejne części znanych serii o PICO-8 i Unity 3D.
Półmetek wakacji to idealna pora na rozpoczęcie lub kontynuację projektów i wyzwań programistycznych, do czego wszystkich gorąco zachęcamy! Zapisujcie się na newsletter: https://programistajr.pl/#newsletter i bądźcie na bieżąco ze wszystkimi informacjami od “Programisty Junior”, któremu raz jeszcze życzymy samych sukcesów i rozwoju z okazji pierwszych urodzin!
Strona magazynu: https://programistajr.pl/